In januari 2007 werd de uitslag bekend gemaakt van de prijsvraag voor de nieuwe Heuvel in Tilburg. Vele mensen vonden het plein van de oude Heuvel lelijk. Hoogste tijd om er iets aan te doen! Voor deze prijsvraag konden de mensen kiezen uit drie ontwerpen. In het stadhuis waren hier de maquettes van opgesteld met bijbehorende informatie. Je kon ook via de computer je stem uitbrengen. In totaal trok de prijsvraag een kleine 15.000 bezoekers, waarvan 4.000 mensen hun stem uitbrachten. De wethouder noemde deze uitslag ‘een fantastisch resultaat’. Het was voor het eerst dat het internet voor zoiets werd ingeschakeld. Plan C werd het tenslotte, een plan van architectenbureau Buro Sant en Co. Het publiek had massaal voor deze verhoogde Heuvel gekozen. Ook noemde de architect zijn ontwerp ‘ideaal voor kinderen’. Hij beloofde een groene en gezellige ontmoetingsplek, met banken om op te zitten, fonteintjes, terrassen en ook ruimte voor kleine evenementen. Alledrie de ontwerpen hielden de Heuvel niet autovrij en sommigen waren boos hierover. Een ander punt van kritiek op de internet-prijsvraag was dat deze moeilijk toegankelijk was. Je diende hiervoor namelijk over een sterke computer te beschikken.